Spring naar inhoud

SAMENWERKEN

Samenwerken in de community

In 2022 gaven we actief invulling aan de pijler ‘verbindend Koning Willem I College’ uit het meerjarenplan 2022 - 2025, waarbij we een aantal speerpunten definieerden. Vervolgens zochten we met een programmatische aanpak de verbinding met ondernemers, overheden, maatschappelijke organisaties en andere onderwijsinstellingen.

Verbindend KW1C: Binnen Noordoost-Brabant maken we werk van regionale community's, waar ondernemers, overheid en onderwijs samen komen en onderzoek verrichten. We zijn (ook (inter-)nationaal) herkenbaar aanwezig en vormen een partner voor groei en ontwikkeling. Het is onze ambitie om de talenten (van 16 tot 67 jaar) voor de regio te behouden.

Binnen deze pijler werken we aan de volgende doelen:

  1. We verleggen grenzen in onze regio. In het opleiden van talent zijn we een toonaangevende partner.
  2. We maken een waardevolle connectie met onze regio. We spelen flexibel in op ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in de maatschappij.
  3. We zijn een ontmoetingsplaats met ruimte voor groei, ontwikkeling en innovatie.

We definieerden voor 2022 speerpunten om onze doelen te bereiken. Bijvoorbeeld:

Relatiebeheer 
We definieerden een aanpak voor stakeholdermanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Per sub-regio hebben we in beeld hoe en met wie we contact willen. Onze sub-regio's staan beschreven onder Koningspunt. Onze aanpak updaten we ieder kwartaal. 

Branche Regio Commissie Koning Willem I College
Niet alleen voor onze studenten zoeken we de verbinding met de regio en het werkveld, maar ook voor de kwaliteit van ons onderwijs is deze verbinding zeer belangrijk. Daarvoor hebben we de Branche Regio Commissie in het leven geroepen. Iedere onderwijsafdeling heeft een een Branche Regio Commissie. De Branche Regio Commissie vervult de rol van klankbord. Deze commissies staan voor een goede aansluiting tussen het onderwijs en het werkveld en bestaat uit verschillende leden. Zij vertegenwoordigen elk het bedrijf of organisatie en de sector waarin zij werken. Elk lid informeert de onderwijsafdeling over belangrijke ontwikkelingen en trends in de sector waarin zij werkzaam zijn. Deze informatie nemen we mee in de ontwikkeling van de opleidingen. Zo betrekken we het regionale bedrijfsleven en zoeken we vanuit een breder oogpunt de aansluiting tussen het onderwijs en het werkveld. Natuurlijk werkt het ook andersom: de onderwijsafdeling vraagt de Branche Regio Commissie om voorgenomen veranderingen in de opleidingen te toetsen in de praktijk

Evenementen 
In 2022 organiseerden we verschillende evenementen met en voor de regio. Graag delen we twee voorbeelden:

  • In september organiseerden we een regionale community dag waar we onze strategische focus presenteerden en gezamenlijk de arbeidsmarkt in Noordoost Brabant bespraken.
  • In Oss gaven we in samenwerking met de Talentencampus Oss invulling aan een talentenbeurs. Ruim 1.000 leerlingen uit het voortgezet onderwijs én circa 750 mbo studenten van het Koning Willem I College maakten kennis met bedrijven uit de regio. 

Koningspunt
We startten met een pilot rondom een Servicepunt in Oss. Het Servicepunt is een ontmoetingsplek voor medewerkers, studenten maar ook externe bezoekers. De eerste geluiden zijn positief. De naam van ons Servicepunt wijzigden we onlangs in Koningspunt. Bij de naam Servicepunt hadden veel mensen nog het idee dat het een verlengstuk is van de IT-Servicedesk. Het Koningspunt is nog veel meer dan dat: het is onze centrale ontmoetingsplaats. Na de evaluatie nemen we ontwikkelpunten mee naar de nieuw op te bouwen Koningspunten in Meierijstad, Land van Cuijk en ’s-Hertogenbosch.

  • Initiatieven in en voor de regio
    Lees hier meer over onze badges.

Per sub-regio is er een verantwoordelijke onderwijsdirecteur aangesteld die een regisseursfunctie voor het Koning Willem I College. 

’s-Hertogenbosch Janet Veenstra 
Meierijstad Hans de Jong  
Land van Cuijk Marc Raaijmakers
Oss Simon Reijnders

Regionale community op KW1C.nl
Op onze externe website is een 'samenwerken' pagina waar we melding maken van de mogelijkheid tot bijvoorbeeld gastlessen, stagebezoeken, aanvraag voor een stagiair, Het Talent Atelier, Branche Regio Commissies en meer.
De verbinder in de regio | Koning Willem I College (kw1c.nl).

Samenwerkingen

Samenwerken in de regio 
We staan met zijn allen voor grote maatschappelijke uitdagingen als de energietransitie, de woningcrises, immigratie en de krapte op de arbeidsmarkt. Met vereende krachten en samenwerking zullen we samen deze uitdagingen aan moeten gaan.

De toekomst van onze studenten staat bij het Koning Willem I College centraal en dus is het voor het college noodzakelijk om bestaande samenwerkingsverbanden te continueren en nieuwe samenwerkingsvormen en -mogelijkheden te verkennen en vorm te geven. 

Het Koning Willem I College zoekt nadrukkelijk op verschillende manieren de samenwerking op met bedrijven en instellingen, andere onderwijsinstellingen en gemeentelijke overheden, maar bijvoorbeeld ook met postactieven. 

Voorbeeld van samenwerken: Sterk Techniek Onderwijs:

Vanaf september 2018 wordt er gemiddeld 100 miljoen per jaar extra geïnvesteerd in techniek onderwijs op het vmbo-onderwijs. Voor de periode 2020-2023 worden de middelen ingezet voor de uitvoering van regionale plannen van vmbo-scholen, mbo-instellingen, het bedrijfsleven en regionale overheid. De doelstelling is werken aan een duurzaam, dekkend en kwalitatief sterk technisch onderwijs. In het kader van deze regeling wordt in Noordoost-Brabant samengewerkt tussen 12 vmbo scholen, het mbo, het vso, het praktijkonderwijs en het regionale bedrijfsleven.

De hoofddoelen in het programma zijn:

  • Behoud van het huidige technische onderwijsaanbod
  • Eigentijds en aantrekkelijk maken van het techniekonderwijs en het technologisch onderwijs

Vanuit de insteek dat het techniekonderwijs op de acht scholen voor vmbo gehandhaafd moet blijven, zijn de inspanningen vanuit de scholen vooral gericht op de eigen school. De regionale samenwerking is daarbij vooral gericht op de professionele leergemeenschappen.


Samenwerking met bedrijven en instellingen 
Het Koning Willem I College ontwikkelt het curriculum samen met het werkveld. Zo sluit het onderwijs beter aan bij actuele ontwikkelingen in de maatschappij. Bovendien biedt het onderwijs zo meer economische en maatschappelijke waarde voor bedrijven en instellingen in de regio. 

Op het gebied van bedrijfsopleidingen werken wij op verschillende manieren samen met bedrijven en instellingen. Het kan gaan om contractonderwijs, al dan niet certificeerbaar, en in de derde leerweg. 

We voeren veel maatwerk en bekostigde bbl-trajecten uit in diverse sectoren en branches. Organisaties kunnen hun individuele medewerkers inschrijven voor een traject met open inschrijving, waarbij er deelnemers uit verschillende organisaties gezamenlijk een traject volgen, of voor een individueel traject. We werken hierbij altijd zoveel mogelijk op maat en naar wens van onze partners. Op deze manier sluiten we zo goed mogelijk aan op de vraag uit de markt, met het beste resultaat tot gevolg. Het gaat er immers om dat de deelnemers na de opleiding of cursus een (nog) betere bijdrage kunnen leveren in hun rol (civiel effect). 
Zo bieden we in samenwerking met het UWV de opleiding 'Koken in de Horeca aan'. In twaalf weken leren de deelnemers onder andere gerechten voorbereiden en afwerken. Na afloop van de opleiding doen zij een praktijkexamen en ontvangen zij een erkend mbo-certificaat. Zij kunnen daarna eventueel doorstromen naar een vervolgopleiding.

Naast bovengenoemde opleidingsroutes zochten we in 2022 nadrukkelijk partnerships om proposities voor bepaalde sectoren te ontwerpen. Zo werken we samen met de zorgsector in de regio aan een ‘Zorgacademie Noordoost-Brabant’, van waaruit we gezamenlijk met onze partners de vraag uit die sector bedienen. Een ander voorbeeld is onze samenwerking met partners in de techniek om de energietransitie vlot te trekken.  

In algemene zin zoeken wij de samenwerking met bedrijven en instellingen continu op. Ook waar het gaat om bedrijfsbezoeken, gastlessen en dergelijke. We brengen het werkveld zoveel mogelijk naar binnen.

Samenwerking met scholen 
Samenwerking met roc’s en MBO Raad 
Om de ambities van het Koning Willem I College te realiseren, werken we waar mogelijk samen met andere roc’s, bijvoorbeeld in Kennispact MBO Brabant. We werken samen op het gebied van RIF-aanvragen, MIEC’s en Brabant leert door. Dit is in het belang van de toekomst van studenten, het werkveld en de relatie met stakeholders, zoals gemeenten. De deur voor samenwerkingen met collega roc’s staat altijd open.  

Samenwerking met hbo's 
Al enige jaren werken we samen met hbo-scholen in Noordoost-Brabant, zoals Avans en Fontys Hogescholen. Samen met hbo’s keken we hoe we de doorstroom van mbo naar hbo voor de student zo vlekkeloos mogelijk verloopt en informeerden (voorlichtingsbijeenkomsten) we onze studenten over de doorstroommogelijkheden naar het hbo. 

Het Koning Willem I College neemt deel aan het Bossche Onderwijs Innovatie Akkoord. Bestuurders van mbo- en hbo-instellingen komen 4x per jaar bij elkaar om de voortgang van het akkoord te bespreken op de thema’s data, (bijv. HYLEO), gezondheid (groene en gezonde leefomgeving) en duurzaamheid (green business club). 

We nemen deel aan het leerwerkpunt van het UWV in de regio en zijn partner bij leerwerktrajecten. En we geven ondersteuning en advies aan individuen en partners. 

Samenwerkingen met voortgezet onderwijs
Dalende leerlingenaantallen en veranderingen op de arbeidsmarkt maken een meer regionale gezamenlijke benadering van het onderwijsaanbod noodzakelijk. We hebben intensief contact met het voortgezet onderwijs en vmbo-scholen in de regio. We maken hiervoor onderling afspraken en bouwen voort op bestaande netwerken. We informeren en begeleiden vo/mbo-studenten naar het mbo. 

Samenwerking publiek – privaat 
Het Koning Willem I College heeft verschillende publiek-private samenwerkingen (pps-en) in het beroepsonderwijs opgericht. In co-creatie met innovatieve bedrijven maken we een onderwijsprogramma, dat eigentijds en aantrekkelijk is en aansluit op regionale sectoren en de veranderende arbeidsmarkt.  

Deze pps-en geven we ieder op eigen wijze vorm. De basis is altijd een intensieve en vernieuwende manier van samenwerken in de leer-loopbaan van de student. Met de private partners streven we naar een duurzame relatie in de vorm van een businesspartnership. 

Maatschappelijke samenwerkingen in de regio’s 
Samenwerkingen met gemeenten en overheid 
We werken samen met en zoeken het gesprek op met gemeenten en overheid. Zo voeren we periodiek overleg met wethouders en nodigen we wethouders en raadsleden regelmatig uit voor evenementen. Een voorbeeld in 2022 was de Regionale Community dag, waarbij we onze vernieuwde visie op onderwijs en leren presenteerden en inzetten op het versterken van onderlinge relaties. 

Regionaal Mobiliteitsteam
Het Koning Willem I College participeert in het Regionaal Mobiliteitsteam (RMT), regio Noordoost-Brabant in de rol van scholingsmakelaar. Wij geven onafhankelijk scholingsadvies aan kandidaten die met name door corona in de problemen zijn gekomen of dreigen te komen met hun werk. We geven scholingsadvies in het kader van mbo-praktijkleren voor alle mbo-scholen in de regio, publiek en privaat bekostigd. Een voorbeeld van de taken van het regionaal mobiliteitsteam is onder andere het zogenaamde 'anderhalve meter-overleg' in coronatijd. Het bestuur van het Koning Willem I College nam het initiatief richting gemeente ’s-Hertogenbosch om een anderhalve-meter-overleg te organiseren, om te kijken welke mogelijkheden er wél waren en hoe het college hieraan kon bijdragen. 

Samenwerking met ontwikkelbedrijven en UWV 
Met verscheidene ontwikkelbedrijven in Noordoost Brabant (o.a. WeenerXL, WSD en IBN) werken we samen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door om-, her- en bijscholing naar werk te helpen. Ook kijken we waar grote tekorten op de arbeidsmarkt ontstaan en proberen daar met speciaal ontwikkeld aanbod op in te spelen. 

Boschlogie
Het Koning Willem I College is samen met de Afdeling Erfgoed van de Gemeente ‘s‑Hertogenbosch en de Kring Vrienden van ‘s‑Hertogenbosch een van de partners van Boschlogie. Boschlogie is dé cursus over de cultuurhistorie van ‘s-Hertogenbosch. Al sinds de start in 1990 geldt Boschlogie als een voorbeeldcursus in Nederland. Inmiddels hebben meer dan 3.000 cursisten deelgenomen aan één of meerdere Boschlogie cursussen. De opzet van de cursus wordt door meerdere steden in Nederland nagevolgd. 

Maatschappelijke participatie: Innovatiekwartier 's-Hertogenbosch 
Het Koning Willem I College participeert in het Innovatiekwartier in 's-Hertogenbosch. Met het innovatiekwartier wil de stad haar ambities om dé data-stad van Nederland te worden kracht bijzetten. 

Het Innovatiekwartier is onder andere bedoeld om samen te leren. (Jong) talent krijgt de ruimte om te ontwikkelen en te groeien. Van opleiden tot onderzoeken, in samenwerking met innovatieve bedrijven en onderwijsinstellingen zoals JADS. Het doel is om kennis te delen en te verspreiden in een hybride leeromgeving. 

In een hybride leeromgeving wordt leren in de school gecombineerd met leren in de beroepspraktijk. Hierbij worden de school en beroepspraktijk fysiek bij elkaar gebracht. Studenten, docenten én de beroepspraktijk (overheid en bedrijfsleven) werken in deze omgeving vanuit verschillende disciplines samen aan maatschappelijke vraagstukken.  

Binnen het HYLEO project wordt er met verschillende partijen ook gekeken naar het onderwijs zelf. Zo zijn de Avans Hogeschool en het Koning Willem I College in samenwerking met SPARK aan het kijken hoe we ons lesmateriaal up-to-date kunnen houden doormiddel van leermodules uit het bedrijfsleven. 

In 2022 werden studenten van mbo-opleidingen voor het eerst uitgenodigd voor de Bossche Introductieweek. Tot die tijd was de introductieweek voorbehouden voor hbo-studenten. In mooie stap in de erkenning van mbo-ers als studenten in de stad.

Koning Willem I College participeert in zogenaamde T-Huizen, waarbij techniek wordt ingezet om ouderen langer thuis te laten wonen

Leven Lang Ontwikkelen

Blijvende groei en ontwikkeling
Het Koning Willem I College gelooft in de kracht van blijvende groei en ontwikkeling. En daarom willen wij mensen inspireren om zich te blijven ontwikkelen door middel van praktijkgerichte opleidingen, trainingen, cursussen en workshops. Daartoe heeft het Koning Willem I College de Koningsacademie opgericht.

De Koningsacademie
De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. Eigenaar blijven van je eigen loopbaan vraagt aandacht voor ontwikkeling van starters, her- en doorstarters. Koning Willem I College heeft als publiek bekostigde onderwijsorganisatie de maatschappelijke verantwoordelijkheid en uitdaging om Leven Lang Ontwikkelen (LLO) en onderwijsaanbod aan te bieden voor een brede doelgroep. De vraag naar vakmensen stijgt. Het college wil zich sterk positioneren in de regio Noordoost - Brabant en wil zich daarbuiten als de kansen zich voordoen ook landelijk positioneren. Koning Willem I College biedt opleidingen aan voor de doelgroep vanaf 14 jaar, zodat men zich een leven lang ontwikkelen. Zelfs na de pensioengerechtigde leeftijd.

De Koningsacademie levert maatwerk op basis van de vraag van de werkgever. Van korte trainingen tot complete onderwijsprogramma’s. Op een van onze locaties of op het bedrijf, in eigen huis (incompany) of een mix daarvan. Dat doen we met een vooruitstrevende en vindingrijke aanpak. De cursist zit niet de hele dag in het klaslokaal. Wij brengen het onderwijs naar buiten en halen het werkveld naar binnen. Praktijkgericht en behapbaar. Zo dragen we bij aan de ontwikkeling van mensen, zodat zij het verschil blijven maken. In werk en leven.

De onderwijsafdelingen stemmen in overleg met de Koningsacademie een target af, dat we gezamenlijk realiseren.

De rol van LLO binnen het Koning Willem I College
De rol van LLO, de Koningsacademie, bestaat uit:

  • Verkoop van een vraaggestuurd aanbod van niet-bekostigde opleidingen, inclusief -her,-om en bijscholing, door de verkoopafdeling;
  • Bewaking van kwaliteit van de uitvoer van projecten, door de Kennis en expertise-afdeling
  • Verbinder van onderwijsafdelingen, commmunity’s, diverse organisaties, bedrijven, overheidsinstellingen:
    • Leven Lang Ontwikkelen voor huidige en oud-studenten
    • Leven Lang Ontwikkelen voor medewerkers van het Koning Willem I College, trainingen die intern en extern inzetbaar zijn.
    • Aansluiten bij externe instanties en collega roc’s. SER, MBO Raad, VNO-NCW, expertise vanuit onze detacheringen, Nationaal Groeifonds, inclusief de LLO-katalysator, Hermes, 5-sterren Logistiek en Techsharks.
  • Maatschappelijke rol: zorg voor werklozen (‘niet werkenden’), met werkloosheid bedreigde mensen, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, in begeleiding naar de arbeidsmarkt. Denk ook aan inburgeringstrajecten, laaggeletterdheid projecten, Startcollege, 1Werkloket etc.

Het LLO aanbod van de Koningsacademie
De Koningsacademie biedt:

  • Open lijn-aanbod dat volledig privaat gefinancierd is, dat leidt tot een bewijs van deelname, branchecertificaat of anderszins gevalideerd bewijs, zoals ‘open badges’.
  • Privaat gefinancierde trajecten die leiden tot een officieel waardepapier (diploma, mbo-certificaat, keuzedeelcertificaat of praktijkverklaring, edu badges), dus in de derde leerweg.
  • Maatwerk bbl-trajecten waarbij naast de rijksbijdrage ook sprake is van een aanvullende private financiering.

Wanneer de Koningsacademie aanvragen krijgt voor reguliere bbl-trajecten, dan beleggen zij dit bij de onderwijsafdelingen. De Koningsacademie vormt een aanjager, bij bedrijven en volwassenen, tot het deelnemen aan regulier onderwijs. 

Doorstroom vmbo-mbo-hbo

Het Koning Willem I College vindt het belangrijk dat toekomstige studenten een goed loopbaanoriëntatie en -begeleiding (lob)-traject kunnen doorlopen. Dit realiseren we door nauwe samenwerking met het vo en het hbo. Dit uit zich in diverse lob-activiteiten die regio-georiënteerd zijn. 

In de regio Den Bosch onder andere door speeddates waarbij vo-leerlingen in gesprek gaan met studenten van het Koning Willem I College en het Profielwerkstuk waar 700 leerlingen vmbo zeven weken les volgen op het college.

In de regio Meierijstad en Oss organiseren we het mbo-event en proef studeren, waardoor leerlingen het mbo leren kennen. 

In 2022 sloot het college een convenant met 5 vmbo-t scholen: scholen voor voortgezet onderwijs en de nieuwe leerweg in vmbo-t. Het lange-termijn-doel van dit convenant is dat we er gezamenlijk naar te streven een divers aanbod van de nieuwe leerweg te ontwikkelen en aan te bieden, zodat we leerlingen van de samenwerkende scholen in staat stellen bewust te kiezen voor het praktijkgerichte vak dat zij binnen de nieuwe leerweg willen volgen. Leerlingen leren in hybride leeromgevingen op basis van levensechte vraagstukken. De samenwerkende scholen ontwikkelen hiertoe een (meerjaren-)plan.

We intensiveerden de samenwerking met Avans Hogeschool, bijvoorbeeld door uitbreiding van het Hbo Event en de samenwerking met Avans Academie Associate degrees. 

De Alumnivereniging

De alumnivereniging van het Koning Willem I College bestond in 2022 alweer 10 jaar. De afgelopen jaren heeft de Alumnivereniging (voorheen A-academy) een professionaliseringslag gemaakt, van autonome vereniging naar een intensieve samenwerking met het Koning Willem I College. 

De laatste jaren is de vereniging volledig in het college geïntegreerd. De vereniging heeft ondanks de fusie met alumnivereniging ‘Leijgraaf Next’ van De Leijgraaf niet stil gezeten. Beide besturen hebben met elkaar kennisgemaakt en gesproken over de toekomst en invulling van Alumnivereniging. 

We stonden stil bij het 10-jarig bestaan en brachten hiervoor een jubileumboek uit, dat volledig is samengesteld voor én door oud-studenten (alumni). Met vele oud-studenten vierden we in juli een klein feestje, met een BBQ.

Gedurende het gehele jaar organiseerden we diverse evenementen, waaronder de masterclass 'Ben jij in je element?’. Wegens groot succes organiseerden we een tweede bijeenkomst. Daarnaast organiseerden we het Business event en het Eindejaar event. 

2022 stond ook in het teken van de start voor het bedenken van een nieuwe naam en huisstijl. In 2023 maken we daar meer over bekend.

MBO Opleidingsschool

Het Koning Willem I College voelt zich medeverantwoordelijk om voor de regio voldoende en goede (mbo-)leraren op te leiden. We doen dit samen met Fontys Hogescholen binnen MBO Opleidingsschool ’s-Hertogenbosch (MBO OSH).

MBO OSH behaalde in 2022 mooie resultaten: 

Opleiden van voldoende startbekwame docenten

  • Resultaat: we begeleiden 205 stagiaires en 43 zij-instromers en leidden hen op met een gemiddelde tevredenheid van boven de streefwaarde score 7.0. 

Goede inductiefase voor startende leraren

  • Resultaat: we begeleidden 113 nieuw bevoegde leraren en leidden hen op.

Bijdragen aan professionele ontwikkeling van zittende leraren en lerarenopleiders.

  • Resultaat: we leidden veertien werkplekbegeleiders op. 

We stelden een opleidingsplan op voor de jaren 2021-2024, waarin we onze ambities beschrijven en hoe we hieraan willen werken. Een aandachtspunt voor de komende jaren is hoe we onze ambitie kunnen vertalen naar tactisch niveau in een multidisciplinair team. Denk hierbij aan de afstemming tussen interne academie, HR, Fontys Lerarenopleiding Tilburg en Pedagogisch Technische Hogeschool. De vernieuwingen van Fontys domein educatie betekenen bijvoorbeeld ook iets voor de opleidingsschool en dat vraagt om goede afstemming. Andere speerpunten zijn:

  • Flexibeler opleiden 
  • Professionalisering van opleiders en werkplekbegeleiders 
  • Goede inductie 
  • Ontwikkeling van aantal kandidaten voor het pedagogisch didactisch getuigschrift in beeld krijgen. Deze neemt toe en dat vraagt om een stevige positionering van deze mbo-doelgroep. 

Pr1nce voor verbinding, innovatie en ontwikkeling

Pr1nCe werd in december 2016 opgestart als platform om alle medewerkers van het Koning Willem I College met een leeftijd tot en met 35 jaar een stem te geven op diverse niveaus binnen het college. Het Pr1nCe-bestuur organiseert workshops, lezingen, activiteiten en informele ontmoetingen om Pr1nCe-leden met elkaar in contact te brengen. Ook Pr1nCe houdt vast aan de drie pijlers Kansrijk, Verbindend en Bewust.

Aan het begin van het kalenderjaar én het schooljaar 2022 - 2023 zocht het bestuur van Pr1nCe de verbinding op met de leden. Ze organiseerden op beide momenten een informele bijeenkomst, met als doel collega’s kennis met elkaar te maken en te netwerken. Tijdens een brainstormsessie in maart bespraken zij welke onderwerpen er spelen bij Pr1nCe-leden. Ze spraken over onderwerpen als werkgeluk, behoud van jonge medewerkers en doorgroeimogelijkheden binnen het college. Met deze informatie ging het bestuur van Pr1nce in gesprek met het college van bestuur. In het jaar 2023 gingen zij daarmee verder: twee keer per kalenderjaar organiseert Pr1nCe een informele bijeenkomst voor leden van Pr1nCe en het college van bestuur.

Ook het thema Bewust kwam tijdens een van de activiteiten aan bod, bij een interactieve workshop met theater. Zo sprak Pr1nCe over inclusiviteit in het onderwijs, vooroordelen en praktische tips om nieuwsgierig te blijven naar elkaar en onze studenten. In oktober 2022 organiseerde Pr1nCe een workshop tegen werkstress, een veel besproken thema. Aanwezige leden volgden allemaal twee workshops: een over de ultieme balans tussen werk en privé en een workshop over het onderwerp stress.

Pr1nCe sloot het jaar af met een heerlijk kerstdinerverzorgd door studenten van de horeca-opleidingen bij Ons Restaurant in ‘s-Hertogenbosch. Voorafgaand aan het diner werden de 41 aanwezige leden getrakteerd op een interactieve lezing over de kracht van complimenten, het motiveren en inspireren van mensen en het stilstaan bij mooie ervaringen. Als we focussen op wat goed gaat, geeft dat vreugde en geluk!

In 2022 vond er een bestuurswissel plaats bij Pr1nCe. Dennis Bok, Sandra Visser en Koen Hooijmaijers namen afscheid van het bestuur. Zij droegen het stokje over aan collega’s Bram Vlassak en Daan Erps.

Het bestuur van Pr1nCe kijkt met veel energie en enthousiasme naar het jaar 2022. Zij zijn gemotiveerd om mooie én betekenisvolle activiteiten te organiseren voor hun leden. Daarbij is de stem van onze collega’s onder de 35 jaar erg belangrijk. Door aan te geven waar zij behoefte aan hebben, kan Pr1nCe de activiteiten daarop afstemmen.

Bestuur Pr1nCe 2022
Mark Dietz 
Liselot Dujardin 
Daan Erps 
Marli Fonken 
Bram Vlassak

Versie:
v6.0.8

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report