Award-winnende studenten
Student van het Jaar 2021: Eva Flipse
Opleiding: Fashion designer
Eva wil leren en is niet bang om fouten te maken. Als het mislukt, is dat voor haar een reden om het juist nog een keer te proberen. Eva is creatief en blinkt uit in conceptueel denken. Met de grootste precisie gaat ze elke opdracht te lijf. Duurzaamheid is een belangrijk thema dat ze wil doorzetten in haar toekomstige creaties.
Winnaar Award Innovatie en Vakmanschap 2021: Yinne Smith
Opleiding: Mediavormgever
Yinne heeft vanaf de start van haar opleiding blijk gegeven van veel ambitie en een grote interesse in het vak. Ze heeft doelbewust haar plan uitgestippeld en dat heeft geresulteerd in haar eigen onderneming Capri Designer. Ze heeft een doel voor ogen en stelt alles in het werk om dat doel te halen.
Winnaar Award Bijdrage aan de Community 2021: Sude Yalcin
Opleiding: (junior) accountmanager tweetalig
Sude zet zich belangeloos in voor diverse gemeenschapsdoelen. Ze organiseert donaties aan weeshuizen in Turkije en ze zet zich in als ambassadeur voor het European Junior Parlement. Later wil ze samen met haar zus en beste vriendin een bedrijf in de makelaardij starten.
Winnaar Award Bijzonder Verhaal 2021: Leon Klerkx
Opleiding: Applicatie- en mediaontwikkelaar
Leon is een student die zich voor de volle 100% inzet. Hij is een leergierige, enthousiaste, op zijn manier charmante, vriendelijke en beleefde student. Het lukt Leon om de omgeving zijn belemmeringen te laten vergeten. Iedereen die Leon kent, ziet hem als Leon en niet als iemand met beperkingen. Hij is een echte aanwinst voor elk bedrijf.
Educatie: in- en uitstroom aantal studenten
Aantal studenten | ||
---|---|---|
Zittend op 1 januari 2021 | 109 | |
Instroom 2021 | 48 | + |
Programma doorlopen | 21 | - |
Programma niet doorlopen | 45 | - |
Verblijft nog op 31 december 2021 | 91 |
Educatie: reden van uitstroom
Programma doorlopen | 21 |
---|---|
Verzuim | 11 |
Werk | 16 |
Overig | 18 |
Totaal | 66 |
Educatie: studenten per traject
Aantal studenten | ||
---|---|---|
NT1/NT2 Leerpunt | 131 | |
NT2 Nederlands voor allochtonen A1-A2 | 33 | + |
NT2 Nederlands voor allochtonen B1-B2 | 17 | + |
Totaal | 181 |
Inburgering: aantal studenten naar vooropleiding (totaal: 566)
Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:
Inburgering: aantal studenten naar traject (totaal: 566)
Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:
Inburgering: reden van uitstroom
Bovenstaande grafiek in tabel-vorm:
ISK: overzicht uitstroom 2020-2021
Niveau | Onderwijsinstelling | Aantal |
---|---|---|
2VMBO-K | Baanderheren College | 1 |
1PRO | Baanderherencollege Praktijkonderwijs | 1 |
2VMBO-T | Cambium loc. de Waard | 1 |
3VMBO-T | DS Pierson College | 1 |
1VMBO-T | DS Pierson College | 1 |
3HAVO | DS Pierson College | 1 |
2PRO | Elde College | 4 |
1PRO | Elde College | 2 |
HBO | Fontys Eindhoven | 2 |
ISK | Hooghuis (locatie Heesch) | 1 |
inburgeren | In Company College | 1 |
MBO1 | Koning Willem 1 College | 14 |
MBO2 | Koning Willem 1 College | 4 |
MBO | Koning Willem 1 College | 8 |
2PRO | Rijzert, de | 4 |
3PRO | Rijzert, de | 1 |
MBO1 | ROC de Leijgraaf | 1 |
MBO3 | ROC Eindhoven | 1 |
Schakelcollege Tilburg | 1 | |
1HAVO | Sint Janslyceum | 1 |
2VMBO-T | Sint Janslyceum | 1 |
1VMBO-T | Sint Janslyceum | 1 |
Tilburg University | 1 | |
1VMBO | van Maerlant | 1 |
2VMBO | van Maerlant | 1 |
3VMBO-K | van Maerlant | 1 |
VO Veghel(vh Fioretti College) | 2 | |
2VMBO-K | Wellant College | 1 |
Terug naar land van herkomst | 1 | |
Totaal | 61 |
Tevredenheid over thuis leren
Corona had verreikende effecten op de uitvoer van het onderwijs, op studenten en docenten. Door landelijke lockdowns stapten we in het voorjaar 2020 abrupt over naar online onderwijs. Ook in 2021 hielden we dat gedeeltelijk vol. Om deze onaangekondigde en moeilijke situatie te ondersteunen deed het Koning Willem I College onderzoek naar de meningen en behoeften van studenten tijdens de coronapandemie.
We namen tussen maart 2020 en oktober 2021 vier enquêtes af onder studenten. Een relatief hoge respons zorgde ervoor dat we een representatief beeld konden schetsen. We analyseerden alle data het afgelopen jaar op een wetenschappelijke manier.
Het college herkende in de resultaten de trends die ook landelijk bekend werden in wetenschappelijk onderzoek over de effecten van corona op studenten. We benutten de kennis uit de data voor generieke en afdelingsspecifieke actieplannen en om de kwaliteit van onderwijs en examinering te verbeteren.
Bij sommige afdelingen zagen we een stijgende tevredenheid bij studenten naar aanleiding van acties die uit de corona-enquêtes naar voren kwamen. De analyse van de kwalitatieve commentaren van studenten bieden aanknopingspunten voor de het ontwerp van potentieel meer flexibel onderwijs. We nemen de resultaten mee in de projecten die we collegebreed startten: project Digicoaches en project Flexibilisering.
Op basis van de specifieke feedback van studenten, kunnen docenten hun (online) lessen verbeteren. Bijvoorbeeld door voor meer interactie tijdens de online les te zorgen en door op tijd duidelijkheid te geven over toetsing. De behoefte van studenten aan duidelijkheid over toetsing, leidde ertoe dat enkele teams kozen om niet te wachten op een landelijk advies. Zij hakten zelf vroegtijdig de knoop door en namen toetsen online af.
We bespraken de resultaten in een webinar en een podcast, twee initiatieven van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ECBO):