Spring naar inhoud

Bewust KW1C

Inleiding

Bewust: samenwerken aan een duurzame toekomst

Dit hoofdstuk vertelt hoe Koning Willem I College iedere dag werkt aan duurzame (onderwijs)vernieuwingen, hoe het college vorm geeft aan zijn visies op leren, werken, organiseren en digitaliseren. Koning Willem I College is een Unesco-school en de Global Goals zijn het kompas. Dit zie je terug in het onderwijs en in het dagelijks werk. Hieronder passen de programmalijnen:

  • Flexibel en modulair onderwijs
  • Interdisciplinaire ervaringen
  • Duurzaamheid en Unesco

Flexibel en modulair onderwijs

In 2023 stelde het Koning Willem I College het masterplan voor flexibel en modulair onderwijs vast. Dit plan zet de koers uit naar onderwijs in modules, zodat studenten meer flexibiliteit ervaren in inhoud, tijd en vorm. Modules zijn gebaseerd op beroepsprestaties, waardoor het onderwijs herkenbaar en relevant blijft voor zowel studenten als het werkveld. Flexibilisering en modularisering maken deel uit van de strategische pijler ‘Bewust’ binnen de Routekaart. 

Resultaten 2024 

Flexibel en modulair onderwijsaanbod 
De organisatie staat. Elke onderwijsafdeling krijgt begeleiding van een projectleider en een onderwijskundige, die samen met designteams werken aan de afdelingsspecifieke ambities uit het masterplan. 

De innovatie doorloopt vier fasen: analyse, grofontwerp, fijnontwerp en implementatie. Alle afdelingen rondden de analysefase af en stelden hun ontwerpprincipes vast op basis van de visie en ambitie van hun afdeling. Op dit moment bevinden de meeste afdelingen zich in de ontwerpfase, waarbij sommige verder zijn dan andere. De ontwikkeling verloopt op eigen tempo, afgestemd op de dynamiek van de afdeling. Dit maatwerk vergroot het draagvlak en de kans op succes. 

Het college stemt continu af met studenten, het werkveld, managementteams, het college van bestuur, de raad van toezicht en de Omgevingsraad. Deze brede samenwerking zorgt ervoor dat het onderwijsaanbod optimaal aansluit bij de eisen van de beroepspraktijk en de leerbehoeften van studenten. 

Daarnaast leverde het Koning Willem I College in 2024 de kaderplaat op: een integraal document waarin bestaand beleid en ontwerpcriteria voor modulair en flexibel onderwijs elkaar versterken. Dit geeft meer richting aan het ontwerp van de opleidingsteams. Zo bouwt het college aan een fundament dat grensoverstijgend leren tussen afdelingen mogelijk maakt. 

Professionalisering 
Om docenten goed voor te bereiden op flexibel en modulair onderwijs, investeerde het Koning Willem I College in professionaliseringstrajecten en kennisdeling tussen collega’s. Een concreet resultaat is de training ‘AI in het onderwijs’, die werd gegeven door speciaal geïnstalleerde functionarissen, die alle designteams volgden. Hiermee versterken docenten niet alleen hun didactische vaardigheden, maar ook hun kennis van innovatieve onderwijstechnologieën die het onderwijs verrijken. 

Daarnaast ontwikkelden het Koning Willem I College het grofontwerp voor interne professionaliseringsmodules. In lijn met de visie op modulair en flexibel onderwijs geven deze modules collega’s handvatten om hun rol als docent, toetsontwikkelaar en coach binnen dit onderwijsmodel met vertrouwen in te vullen. Deze investeringen zorgen ervoor dat het college flexibel en modulair onderwijs goed inbedt en dat het aansluit bij de veranderende behoeften van studenten en de arbeidsmarkt. 

Vooruitblik 2025 

In 2025 starten meerdere opleidingen met de implementatie van flexibel en modulair onderwijs. Dit gebeurt aan de hand van implementatieplannen per onderwijsafdeling. De teams denken vooraf na over evaluatie, professionalisering en de impact op onderwijslogistiek. 

Vanuit het implementatieplan breiden we de professionalisering van onderwijsteams verder uit aan de hand van een professionaliseringsplan. Koning Willem I College ontwikkelt extra trainingen en ondersteunende tools, zodat docenten flexibel en modulair onderwijs goed kunnen toepassen in de praktijk. 

Daarnaast stimuleert het college kennisdeling tussen collega’s. Door deze integrale aanpak borgt het college duurzame professionalisering die bijdraagt aan de succesvolle implementatie van het flexibel en modulair onderwijs in 2025 en daarna. 

Interdisciplinaire ervaringen

Interdisciplinair leren
De ambitie van het Koning Willem I College is om studenten op te leiden tot ‘Professionals van de Toekomst’ door ‘Professionals van de Toekomst’. Dit doen het college door hen uit te rusten met sterke vakvaardigheden en met de skills die nodig zijn om wendbaar en weerbaar te zijn in een snel veranderende wereld. Deze professionals weten wat ze moeten doen in iedere situatie. Ze denken creatief, zijn ondernemend en mediawijs en kunnen omgaan met innovatieve technologie.

Het Koning Willem I College stimuleert studenten om buiten hun comfortzone te kijken en samen te werken met professionals uit andere netwerken. Dit doen we door interdisciplinaire leerervaringen aan te bieden én door onze docenten te trainen in het coachen van studenten die zich ontwikkelen tot de wendbare en weerbare professional van de toekomst.

Wat is een interdisciplinaire leerervaring?
Bij een interdisciplinaire leerervaring werken studenten van verschillende opleidingen samen aan een authentieke praktijkopdracht. Opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties leveren complexe vraagstukken aan, ook wel wicked of fuzzy opdrachten genoemd.

Deze vraagstukken hebben geen duidelijke oplossing en dagen studenten en docenten uit om creatief en kritisch te denken. Alle opdrachten zijn gekoppeld aan de Sustainable Development Goals (SDG’s), waaraan we als Unesco-school verbonden zijn. Een belangrijke plek voor interdisciplinaire leerervaringen is Het Talent Atelier.

Interdisciplinaire opdrachten in het Talent Atelier
In het Talent Atelier werken studenten van verschillende opleidingen samen aan praktijkopdrachten zonder standaardoplossingen. Deze opdrachten komen van opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Het zijn echte, complexe vraagstukken die studenten uitdagen om verder te kijken dan hun eigen vakgebied. Zij werken hierbij vanuit het ICE-model: 

Klik op de afbeelding om hem te vergroten

Lees hier meer over interdisciplinaire leerervaringen en Het Talent Atelier.

Ambitie en voortgang
Uit een startmeting in december 2023 bleek dat 20% van alle opleidingen en 39% van de bol-opleidingen een interdisciplinaire leerervaring in het programma opnam. Onze Routekaart 2024-2027 stelt dat 70% van de bol-opleidingen dit in 2027 moet aanbieden. In 2025 herhaalt het Koning Willem I College deze meting.

In 2024 ontwikkelden het college een ‘scenarioplaat’ om onderwijsteams te ondersteunen in de aanpak van het invoeren van interdisciplinaire leerervaringen. Teams kunnen hiermee kiezen voor een aanpak die past bij hun onderwijsplan: small, medium of large.

Het Talent Atelier bood dit jaar ruimte aan 320 vo-leerlingen die via het ICE-model kennismaakten met praktijkgericht onderwijs, creatief denken en het versterken van onderzoekend vermogen. We richtten de HTA-hubs voor het vo in Oss en ’s-Hertogenbosch verder in. Het ICE-model, dat studenten begeleidt bij creatieve oplossingen voor praktijkopdrachten, ontwikkelden we verder als vo-tool en stelden we beschikbaar voor vo-scholen in de regio. Ook trainden we vo-docenten in interdisciplinair coachen met het ICE-model. Daarnaast versterkten we de samenwerking met vo-scholen door gezamenlijke ontwikkeling van keuzevakken en praktijkgerichte vakken. 

Professionalisering coach interdisciplinair leren
Het Talent Atelier breidde in 2024 het trainingsprogramma uit voor docenten die willen leren hoe zij interdisciplinaire leerervaringen het beste kunnen coachen. De training bestaat uit meerdere onderdelen. De opbouw van het programma gaat van basiskennis over interdisciplinair leren tot en met een begeleide praktijkervaring. Deelnemers kunnen drie badges behalen. Een coach met de drie-sterren badge op zak kan het leerproces optimaal begeleiden. Het Talent Atelier reikte 62 één-ster badges uit, elf twee-sterren badges en zes drie-sterren badges.

Duurzaamheid en Unesco

Koning Willem I College leert studenten dat er maar één toekomst is en die is duurzaam. Daarom daagt het college de studenten uit om het beste uit zichzelf én hun omgeving te halen. Om jaloersmakende vaardigheden te ontwikkelen, waar we uiteindelijk allemaal wat aan hebben. Vaardigheden waar ze trots op kunnen zijn en die bijdragen aan een betere wereld. Steeds meer bedrijven erkennen dat duurzaamheid loont. In alle sectoren groeit het besef dat het anders moet en kan. Naast de taak om op te leiden tot een beroep en tot bewuste burgers, krijgt duurzaamheid een steeds grotere rol in het beroepsonderwijs. Jongeren met green skills hebben een voorsprong op de arbeidsmarkt.   

Koning Willem I College zet zich in voor kansengelijkheid, denkt en handelt duurzaam en betrekt de hele samenleving. Studenten en medewerkers gaan actief de regio in en brengen de wereld naar binnen. Duurzame ontwikkeling is één van de kernwaarden van ons Unesco-profiel. Om dit profiel te behouden, toont het college ook zijn inzet op de kernwaarden vrede en mensenrechten, wereldburgerschap en intercultureel leren. Het Koning Willem I College is een Unesco-school en de Sustainable Development Goals (SDG’s) zijn het kompas. Dit zie je terug in het onderwijs, de bedrijfsvoering en het dagelijks handelen. 

Het Koning Willem I College is trots op alle collega’s die zich iedere dag inzetten voor duurzaamheid. Dankzij hun inspanningen zet het college grote stappen die aansluiten bij onze ambities én de SDG’s. Van kansrijk en verbindend onderwijs tot klimaatactie en sociale inclusie; samen dragen we bij aan de wereldwijde doelen.  

De kernwaarden van het college, kansrijk, verbindend en bewust, vormen hierbij de leidraad. Het Koning Willem I College ziet duurzaamheid als een kans om de wereld te verbeteren en studenten te leren hoe zij impact kunnen maken. Het college plant het zaadje, zodat zij verder kunnen groeien. Door samen te werken met collega’s, studenten en partners bouwt het Koning Willem I College een netwerk dat duurzaamheid versterkt en uitdraagt. In alles wat het doet, kijkt het bewust naar de toekomst. Het college geeft het goede voorbeeld door duurzame keuzes te maken in de bedrijfsvoering. Van energiezuinige gebouwen en sociale duurzaamheid in ons onderwijs tot een groene leer- en werkomgeving: elke stap brengt ons dichter bij een duurzamere wereld. 

Als Unesco-school leert het college studenten niet alleen vaardigheden waar ze trots op kunnen zijn, maar het inspireert hen ook om positieve veranderingen in de wereld teweeg te brengen. Samen, kansrijk, verbindend en bewust, bouwen we aan een betere toekomst. Voor studenten van het Koning Willem I College, medewerkers en de generaties die volgen. De ambitie is om onderwijs te bieden dat studenten voorbereidt op een duurzame wereld. In 2024 hebben we deze ambitie verder versterkt met verschillende initiatieven.  

  • WereldCafé FF Concreet 
    Een van de hoogtepunten was het WereldCafé FF Concreet in maart 2024. Dit evenement bleek een krachtig instrument voor het realiseren van onze duurzaamheidsdoelen en de Unesco-pijler binnen de routekaart. Het WereldCafé was geen traditioneel evenement, maar een dynamische ontmoetingsplek. Bedrijven presenteerden zich aan onze makers van de toekomst – de mbo-studenten – en lieten zien hoe ze de Sustainable Development Goals (SDG’s) in de praktijk toepassen. Studenten kregen zo letterlijk te zien hoe duurzaamheid en vakmanschap samenkomen in het beroepsonderwijs. 
  • Diploma-uitreiking met duurzaam tintje 
    Daarnaast vierde het Koning Willem I College de mijlpaal dat bijna 4.000 studenten dit studiejaar hun diploma behaalden. Om dit moment extra betekenis te geven, droeg het college namens hen bij aan een duurzame toekomst door te doneren aan regionale goede doelen: 
    • ’s-Hertogenbosch en Meierijstad: Stichting Leergeld 
      Stichting Leergeld zorgt ervoor dat kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen weer mee kunnen doen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten. 
    • Land van Cuijk: Smaakcentrum 
      Smaakcentrum laat kinderen in groep 7 en 8 kennismaken met gezond eten, door met ze te koken en uit te leggen waarom bepaalde ingrediënten en bereidingswijzen gezonder zijn dan andere. 
    • Oss: Het Bos van Oss 
      Het Bos van Oss is een initiatief van werkgevers in Oss. Hun doel is de aanplant van een nieuw bos met de omvang van 20 hectare, door hechte samenwerking tussen zoveel mogelijk partijen binnen de Osse gemeenschap. 

Zo maakte het Koning Willem I College van de diploma-uitreiking niet alleen een feestelijk moment, maar ook een kans om iets terug te geven aan de regio. 

"Wij zijn ongelooflijk trots op onze afgestudeerden en willen hun harde werk en inzet graag erkennen. Hun successen en toewijding inspireren ons om initiatieven te steunen die een positieve impact hebben op de regionale samenleving. Het is een groot genoegen om deze jonge mensen te zien opgroeien tot bewuste burgers die bereid zijn bij te dragen aan een duurzamere wereld.” 

Het Koning Willem I College gelooft dat betrokkenheid bij duurzame initiatieven studenten niet alleen voorbereidt op hun carrière, maar ook op hun rol als actieve, betrokken burgers. Samen bouwen we aan een duurzame toekomst. 

  • Bezoek Mariëtte Hamer – ‘Orange the World’ 
    Op 4 december 2024 bezocht Mariëtte Hamer, regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld, het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch. Dit bezoek stond in het teken van de wereldwijde campagne ‘Orange the World’ en de samenwerking tussen de regeringscommissaris en de MBO Raad rondom sociale veiligheid. 

  • Dutch Design Week – creativiteit als verbindende kracht 
    Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven presenteerden onze studenten hun werk en lieten ze zien hoe creativiteit maatschappelijke thema’s zichtbaar maakt. Hun projecten draaiden om acceptatie, duurzaamheid en inclusie. Van fotoreportages en modeontwerpen tot ontroerende filmreportages: elk werk benadrukte de kracht van ontwerp. Onze meubelmakers vielen op met duurzame, innovatieve ontwerpen die bijdragen aan een circulaire economie. Het college is trots op deze studenten en kijkt uit naar hun verdere bijdrage aan een duurzame wereld. 
    Bekijk de opnames die we maakten van een aantal van de exposerende studenten in het kader van de podcastreeks FF Concreet.

  • Duurzame mobiliteit – Hyundai iX35 met waterstoftechnologie 
    Het autotechniekonderwijs van het Koning Willem I College zet een grote stap richting de toekomst met de aanschaf van een Hyundai iX35. Dit voertuig, een elektrische auto met een H2 fuel cell, rijdt op waterstof en kan 500 km afleggen met 5 kg waterstof. De samenwerking met Greenvillage TU Delft en het Europese project Auto-Cove 2.0 maakte deze aankoop mogelijk. De auto werd eerder ingezet bij een proef waarbij de fuel cell ook als energieleverancier voor een huisinstallatie werd gebruikt. Door deze investering ontwikkelen we lesmateriaal voor studenten op niveau 2, 3 en 4 binnen Auto- en Bedrijfsautotechniek. Studenten leren alles over onderhoud, diagnose en de nieuwste duurzame mobiliteitstechnologieën. 
  • De Compagnie – voorstellingen met impact 
    Regelmatig organiseert het Koning Willem I College voorstellingen van De Compagnie voor studenten. Deze voorstellingen behandelen eerlijke, aanrijpende en ontroerende thema’s zoals vriendschap, liefde, mentale gezondheid, rouw en zelfontwikkeling. Op een laagdrempelige en toegankelijke manier stimuleert het college bewustwording en gesprek over persoonlijke en maatschappelijke onderwerpen. Het totale actieve publieksbereik van het cultuurprogramma in 2024 bedroeg 18.040 personen, waarvan 5.690 Koning Willem I College studenten en 12.350 externe bezoekers.

Cultuurcoördinator Koning Willem I College
Volwaardige ontwikkeling vraagt om een blik naar binnen én naar buiten. Het beleven van andere ziens- en denkwijzen is daarbij essentieel. Het Koning Willem I College is het eerste en enige roc in Noord-Brabant met een cultuurcoördinator en geeft daarmee het goede voorbeeld in de regio. Niet alleen worden tijd en middelen vrijgemaakt om een receptief cultuuraanbod te creëren, de cultuurcoördinator legt actief verbindingen binnen én buiten het college.

Cultuurparticipatieprogramma
Het Koning Willem I College cultuurparticipatieprogramma richt zich op culturele, sociale en disciplinaire diversiteit. We kiezen voor inclusie en sluiten aan bij de uiteenlopende culturele behoeften van studenten uit verschillende studieprofielen. We ambiëren een cultureel programma dat toegankelijk is voor álle studenten, ongeacht hun achtergrond. Studenten worden actief betrokken bij het samenstellen en produceren van het cultuuraanbod.

De cultuurcoördinator verbindt het aanwezige culturele kapitaal binnen het college met het onderwijs en met de community's waarin we ons als onderwijsinstelling bewegen. Het cultuurprogramma is ingebed in de vier dimensies van burgerschap, de UNESCO-ontwikkeldoelen, de visie op het nieuwe leren en de drie kernwaarden van het college: Kansrijk, Verbindend en Bewust.

Ook in 2024 nam het Koning Willem I College deel aan het mbo-cultuurbudget van het Ministerie van OCW, uitgevoerd door CJP (Cultureel Jongeren Paspoort). De verdubbeling van het budget droeg eraan bij dat het cultuuraanbod nog meer studenten wist te bereiken.

De Compagnie
Een groot deel van het cultuuraanbod komt tot stand via samenwerking tussen de cultuurcoördinator en De Compagnie, het stagebedrijf van het Koning Willem I College voor podiumkunststudenten. De Compagnie maakt voorstellingen, interventies en performances voor én met een jonge generatie. Studenten worden betrokken bij reflectiemomenten, nagesprekken en evaluaties na afloop van de voorstellingen.

De Compagnie werkt samen met diverse interne en externe partners en biedt jaarlijks stageplaatsen aan circa vijftien studenten van mbo-theateropleidingen en drie stagiairs van hbo-theateropleidingen. Ook worden er professionals uit het werkveld betrokken.

Partners van De Compagnie zijn: Fontys Academie voor de Kunsten, ROC Rijn IJssel, Stichting Herdenkingsconcert ’s-Hertogenbosch, Theater aan de Parade en Gemeente ’s-Hertogenbosch.

Partners cultuurcoördinator Koning Willem I College

Noordbrabants Museum
Samen met het Noordbrabants Museum ontwikkelde het Koning Willem I College het educatieprogramma ROEM: Droom of Illusie, over identiteit, mensbeeld en toekomst. De samenwerking voor cultuureducatie 4+ wordt in 2025 voortgezet. Vanaf 1 januari starten studenten van de opleiding Orde & Veiligheid met stages in het museum.

Theater aan de Parade
In 2024 werd een convenant getekend voor een langdurige samenwerking. In nauwe samenwerking met de afdeling Programmering wordt gewerkt aan een passend programma voor onze studenten.

Stichting Herdenkingsconcert ’s-Hertogenbosch
In coproductie met De Compagnie realiseert het Koning Willem I College een programma met als doel jongeren te betrekken bij het innovatieproces van herdenken, en historisch en cultureel besef te vergroten. In samenwerking met de Gemeente ’s-Hertogenbosch en Theater aan de Parade zet het college in 2025 de eerste stappen richting een nieuw herdenkingsmodel, waarin studenten van het Koning Willem I College een stem krijgen.

Stichting WieisWijs
Ontwikkeling van het debatprogramma Debadderen.

Kinepolis Den Bosch en Oss
In oktober vond het tweede Koning Willem I College Studentenfilmfestival plaats, samengesteld door een studentenprogrammaraad in samenwerking met coördinatoren Burgerschap. Productie en communicatie waren in handen van studenten Eventmanagement.

Kunstloc Brabant
De cultuurcoördinator van het Koning Willem I College werkt mee aan een onderzoek van Kunstloc Brabant naar de stand van cultuureducatie binnen het mbo in Noord-Brabant. In 2025 start een pilotproject naar aanleiding van dit onderzoek.

LKCA 
Het Koning Willem I College is één van de zeven roc’s die door LKCA nationaal worden erkend als serieus werkend aan cultuureducatie en participatie. De cultuurcoördinator bouwt voort op de inspanningen van zijn voorganger, die de basis legde voor een levendig cultureel klimaat.

Dutch Design Week Koning Willem I College realiseert al tien jaar een expositie tijdens de Dutch Design Week. Sinds 2024 is de cultuurcoördinator inhoudelijk, organisatorisch en relationeel betrokken bij de voorbereidingen.

Theater Artemis
Samenwerkingspartner, stagebedrijf en nauw betrokken bij de opleiding Acteur/Maker/Performer.

Theaterfestival Boulevard
Samenwerkingspartner en toekomstig stagebedrijf voor meerdere disciplines.

Festival Cement
Coproducerend partner in het traject Young Creatives en partner in de ontwikkeling van een toekomstig mbo-festival.

Tot slot
Met deze samenwerkingen en initiatieven draagt het Koning Willem I College actief bij aan de culturele ontwikkeling, het maatschappelijk bewustzijn en de toekomstgerichtheid van zijn studenten. Cultuur krijgt niet alleen een plek in het onderwijs, maar wordt een verbindende kracht binnen het college en daarbuiten.

  • Dutch Cuisine - Wereldsmakendiner
    Op 8 oktober 2024 vond de tweede editie van het Dutch Cuisine Wereldsmakendiner plaats bij het Koning Willem I College in 's-Hertogenbosch. Dit diner bracht Bossche buurtmoeders van buitenlandse afkomst en studenten van het college samen om gerechten uit landen zoals Turkije, de Nederlandse Antillen, Oekraïne en Suriname te bereiden. Deze samenwerking resulteerde in een inspirerende smeltkroes van smaken en culturen, waarbij de vijf principes van Dutch Cuisine werden toegepast: cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde. Het evenement benadrukte hoe eten mensen en culturen met elkaar verbindt en illustreert de inzet van het Koning Willem I College om de gemeenschap te betrekken bij culinaire initiatieven die zowel educatief als verbindend zijn.
  • Verkiezing ‘Duurzame Schoolleider 2024’ 
    Scholen spelen een cruciale rol in het vormen van een generatie die bewuste keuzes maakt voor de toekomst. De kracht achter deze duurzame transformatie? Een harmonieus samenspel van curriculum, pedagogiek, visie, bedrijfsvoering en de schoolomgeving. Schoolleiders zijn de verbindende factor in dit proces en hebben een essentiële rol in het bevorderen van duurzaamheid binnen hun scholen. De Duurzame Schoolleider Verkiezing biedt een podium aan deze leiders, erkent hun inspanningen en inspireert anderen om duurzaamheid een kernonderdeel van hun schoolbeleid te maken. De directeur Voeding, Gastvrijheid en Uiterlijke verzorging ontving namens Koning Willem I College een nominatie voor deze verkiezing. Hij behoort tot de koplopers van de genomineerden; schoolleiders met een visie op duurzaamheid zijn essentieel in het structureel integreren van duurzaamheid in het onderwijs. 
     
  • SustainaBul MBO – verder bouwen aan impact 
    De SustainaBul MBO is een jaarlijkse benchmark waarin mbo-instellingen elkaar beoordelen op strategie, onderwijsvisie, praktijk en bedrijfsvoering op het gebied van duurzaamheid. Dit jaar namen zestien instellingen deel, goed voor 48% van alle mbo-studenten. Het Koning Willem I College viel net buiten de top 3. De initiatieven en inspanningen van het college kregen veel waardering, maar het meten van impact blijft een aandachtspunt. Om impact zichtbaar te maken, zet het college in 2025 zijn ambities om in concrete kaders en meetbare resultaten. Het Koning Willem I College ontwikkelt richtlijnen en praktische handvatten, zodat elke medewerker duurzaamheid nog meer kan integreren in het dagelijks werk. Hiermee maakt het zichtbaar wat het al doet en hoe het college bijdraagt aan een toekomstbestendige, duurzame organisatie. 

    Door duurzaamheid en Unesco stevig te verankeren in het mbo, bouwt het Koning Willem I College niet alleen aan een groene en rechtvaardige toekomst, maar ook aan vakmensen die het verschil maken in de wereld van morgen. 

Versie: v8.2.40

Software voor digital-first corporate reporting

Creëer op efficiënte wijze publicaties die impact maken

Met iwink.report maak je publicaties op een eenvoudige en efficiënte manier. Je bespaart tijd, fouten en stress. Vanuit één plek publiceer je naar een volwaardige webversie, PDF en iXBRL-bestand. Zo geef je lezers de best mogelijke ervaring.

Meer over iwink.report